Informacja na temat projektu: „Eureka!Świat„się kręci”- przyroda na nas czeka”
DOFINANSOWANEGO W FORMIE DOTACJI W RAMACH KONKURSU pn. „EDUKACJA EKOLOGICZNA W SZKOŁACH I PRZEDSZKOLACH W ROKU SZKOLNYM 2016/2017”, REALIZOWANEGO W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 IM. JANA PAWŁA II W SULEJOWIE
WARTOŚĆ OGÓLNA ZADANIA: 17549,00
WYSOKOŚĆ ORAZ FORMA DOFINANSOWANIA ZE ŚRODKÓW WOJEWÓDZKIEGO FUNDUSZU OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ W ŁODZI:
FORMA DOFINANSOWANIA /ZADANIE | WYSOKOŚĆ |
Dotacja/ Pomoce dydaktyczne | 5032,00 |
Dotacja/Nagrody w konkursach | 1020,00 |
Dotacja/Wycieczki | 8252,00 |
Dotacja/ Warsztaty stacjonarne | 612,00 |
ŁĄCZNIE | 14916,00 |
Projekt, oprócz korzyści w formie aspektu ekologicznego, wzrostu świadomości ekologicznej uczniów dotyczącej konieczności ochrony bioróżnorodności i funkcji ekosystemów, pozwala na realizację głównych zadań jakie ma do wykonania instytucja oświatowa jaką jest szkoła. Dbając o wszechstronny rozwój kolejnego pokolenia dąży się do wdrażania uczniów do przestrzegania norm, zasad i tradycji społecznych. Realizacja tego typu przedsięwzięć pozwoli dzieciom- już na etapie szkoły podstawowej postrzegać otaczający ich świat całościowo, uwzględniając współzależności między człowiekiem- który bez wątpienia jest częścią przyrody- a samą przyrodą. Człowiek powinien żyć w zgodzie z przyrodą, a nie obok niej. Od najmłodszych lat powinno się kształcić u dzieci aktywną postawę mającą na celu przyszłe ich działanie w celu ochrony przyrody. Uczestnictwo dzieci w wycieczkach, zajęciach terenowych, zajęciach stacjonarnych pozwoli nie tylko rozwijać wiedzę, ale nauczy szacunku, współdziałania czy współdecydowania w istotnych sprawach. Zajęcia w grupie uczą wrażliwości, integracji, respektowania praw innych, słuchania innych, empatii, wyciągania wniosków z własnych decyzji, przestrzegania norm zachowania, a wreszcie tzw. obycia społecznego. Dzieci poznają walory przyrodnicze województwa łódzkiego, doświadczając, bawiąc się , wychodząc ze szkolnej ławki – uczą się. Uczeń poznaje alternatywne formy spędzania wolnego czasu tak inne niż gry komputerowe czy telewizja. Obcowanie z przyrodą ma właściwy wpływ na kształtowanie osobowości młodego człowieka. Zajęcia dydaktyczne – wzbogacone nową bazą pomocy – pozwolą nauczycielowi prowadzić innowacyjne, atrakcyjniejsze pod względem merytorycznym i metodycznym lekcje. Projekt pomoże nauczycielom wzbogacić proces dydaktyczny. Uczeń widząc, doświadczając, więcej zapamiętuje. Projekt wyrównuje szanse.